Monday, 8 April 2013


Di akhir perlawanan kelayakan Piala Dunia Grup F antara Portugal dan Israel, Cristiano Ronaldo menolak bertukar jersey dengan pemain Israel. Menurut laporan Shabestan, wartawan tv Aljazeera sempat bertanya kepada Ronaldo, ‘Anda saat ini berada di tanah Israel atau Palestin?’ Bintang dunia yang berasal dari Portugal ini menjawab, “Saya berada di bumi Palestin.”
Di akhir perlawanan, pemain Israel mendekati Ronaldo untuk bertukar jersey, namun dia tidak mengendahkan pemain Israel tersebut. Seperti diberitakan, Portugal bertanding melawan Israel baru-baru ini di perlawanan kelayakan Piala Dunia Grup F. Seperti diberitakan oleh Antara, Portugal bangkit dari tertinggal 1-3 untuk menyamakan kedudukan 3-3 di masa tambahan. Tengok video ni

25 comments:

  1. cya la ronaldo .. cyunk awak ..

    ReplyDelete
  2. Cyunk Allah,Rasulluallah S.A.W,mak & ayah saya..

    ReplyDelete
  3. respect lah ! walau pon dy bkn islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudari..die sudah pn memelok islam :))

      Delete
  4. Senseless article. Yang tu bukan player Isareal. Tgk betul-betul seluar dia. Tu member satu team dia tak silap joao moutinho. Ntah apa-apa lah

    ReplyDelete
  5. he is not a Muslim but has a strong universal understanding and respect in world religions

    ReplyDelete
    Replies
    1. My fren...he nw already now join muslim..alhamdulillah

      Delete
  6. apela Naza tu,,,gmbar tu tunjuk yg member dia semua tukar jersey kecuali dia,,,,

    ReplyDelete
  7. ronaldo is better than messi

    ReplyDelete
  8. nk bg taw skit,tgok btol2 org yg dikatakan nk tukar jrsey dgn cr..dia pkai sluar wane merah an..pmain israel wane putih an..laki tu bru l..pas tukar jersey dgn pemain israel yg kat blakang tu..tgok btol2..maaf..x b'mksud aq support anjing sialan tu (israel)..just nk bg taw..maaf..

    ReplyDelete
  9. solute hbis aku kt ronaldo.....convert to islam ronaldo!!!:)

    ReplyDelete
  10. Ronaldo hebat..moga2 dberi ptunjuk dr Allah swt suatu hr nt.. InsyaAllah

    ReplyDelete
  11. Ronaldo hebat..moga2 dberi ptunjuk dr Allah swt suatu hr nt.. InsyaAllah

    ReplyDelete
  12. gambar diatas tu tunjukkn y teammate ronaldo je y tukar jersi ngan pemain israel , ronaldo tidak mnghiraukn pmain israel y nk tkar jersi ngan dia . dia msih pkai jersi portugal , teammate dia dah pgang jersi israel .. tu lah bukti dia x hiraukn pemain israel y nk tukar jersi ngan dia .. tng0k btul2 ..

    ReplyDelete
  13. kalau tak silap cr dah pernah menderma dekat tabung anak2 yatim dekat palestin and dia pernah beri hadiah berupa frame kalimah Bismillah dekat satu masjid ni. tapi iye ke dia dah peluk islam? kalau betul apa nama islam dia?

    ReplyDelete
  14. lihat video tu balik,,pemain israel bukan nya halakan baju nya ke arah ronaldo,dya hanya memegang nya...poyo larh blog ni..

    ReplyDelete
  15. mcm ad yng iri hati dengan ronaldo..hope u feel what i say..

    ReplyDelete
  16. mcm ad yng iri hati dengan ronaldo..hope u feel what i say..

    ReplyDelete

Entri menarik :